Скрипторий: Vehicle - apparatus of the octopus (guns & gears)
Назад к списку всех объектов Guns & GearsКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАVehicle - apparatus of the octopus (guns & gears)
Apparatus of the Octopus
Vehicle 11
Uncommon
Large
Source Guns & Gears
Price 4,000 gp
This apparatus, which is shaped like an octopus (or more rarely, a squid or other aquatic creature), uses almost entirely magical propulsion. Clockwork parts make up the controls and mechanisms to improve some of the functionality, but magic moves the vehicles' cogs and gears. While it needs only a pilot, it can optionally hold a second crew member, which can be useful if the second crew member controls the apparatus's hands or eyes.
Space 10 feet long, 10 feet wide, 5 feet high
Crew 1 pilot; Passengers 1 (the passenger can optionally act as crew but more crew isn't necessary)
Piloting Check Driving Lore (DC 28) or Crafting (DC 30)
AC 25; Fort +20
Hardness 15, HP 150 (BT 75); Immunities object immunities
Speed 5 feet, swim 40 feet (clockwork, magical)
Collision 7d10 (DC 28)
Manipulate Hands (Interact) A crew member operates a lever set up like a joystick, allowing that crew member to extend and manipulate the apparatus's hands. While the hands can't attack and can't perform fine actions such as Disabling a Device, Stealing something, or opening the stopper on a potion bottle, but they can grasp and hold up to 50 Bulk.
Open Eyes (Interact) A crew member pulls a lever to open the apparatus's eyes, which shine bright light within 20 feet and dim light for the next 20 feet. A crew member can take this action again to close the eyes.
Open Portholes (Interact) A crew member pulls a lever to open two portholes, allowing the crew to see outside the apparatus and other creatures to see into it. A crew member can take this action again to close the portholes.
Submersible The apparatus of the octopus can protect its crew and passengers from water pressure to a maximum depth of 5,000 feet and contains enough air for 12 hours for a pilot alone or 6 hours for a pilot and passenger or crew member.
Price 4,000 gp
This apparatus, which is shaped like an octopus (or more rarely, a squid or other aquatic creature), uses almost entirely magical propulsion. Clockwork parts make up the controls and mechanisms to improve some of the functionality, but magic moves the vehicles' cogs and gears. While it needs only a pilot, it can optionally hold a second crew member, which can be useful if the second crew member controls the apparatus's hands or eyes.
Space 10 feet long, 10 feet wide, 5 feet high
Crew 1 pilot; Passengers 1 (the passenger can optionally act as crew but more crew isn't necessary)
Piloting Check Driving Lore (DC 28) or Crafting (DC 30)
AC 25; Fort +20
Hardness 15, HP 150 (BT 75); Immunities object immunities
Speed 5 feet, swim 40 feet (clockwork, magical)
Collision 7d10 (DC 28)
Manipulate Hands (Interact) A crew member operates a lever set up like a joystick, allowing that crew member to extend and manipulate the apparatus's hands. While the hands can't attack and can't perform fine actions such as Disabling a Device, Stealing something, or opening the stopper on a potion bottle, but they can grasp and hold up to 50 Bulk.
Open Eyes (Interact) A crew member pulls a lever to open the apparatus's eyes, which shine bright light within 20 feet and dim light for the next 20 feet. A crew member can take this action again to close the eyes.
Open Portholes (Interact) A crew member pulls a lever to open two portholes, allowing the crew to see outside the apparatus and other creatures to see into it. A crew member can take this action again to close the portholes.
Submersible The apparatus of the octopus can protect its crew and passengers from water pressure to a maximum depth of 5,000 feet and contains enough air for 12 hours for a pilot alone or 6 hours for a pilot and passenger or crew member.